CARA HILANGKAN BINTIK KOLESTROL DI BAWAH MATA DENGAN MUDAH


Bintik kolestrol di bawah mata ? Cuba cek ada tak bintik-bintik kolestrol kat bawah mata tu. Sebenarnya mencegah adalah jauh lebih mudah daripada menghilangkannya.

Tapi jangan risau, ada cara mudah untuk kita kawal secara alami supaya ia tak naik makin banyak dan dalam masa yang sama kita nak cegah ia dari keluar semula.

Ada segelintir yang cuba menghilangkan biji kolestrol di bawah mata ini dengan menggunakan benda tajam seperti jarum tetapi apabila berlaku di kawasan yang sensitif seperti di sekeliling mata ia tidak disyorkan. Sakit dan juga BAHAYA!


Apakah Biji Melia Atau Bintik Kolestrol Bawah Mata ?

Bintik kolestrol atau dipanggil juga biji Melia ini ia kelihatan seperti benjolan kecil yang terhasil di dalam kulit biasanya di sekitar bawah mata  atau di bahagian atas mata .

Biji Melia ini bukan seperti jerawat dan tak boleh di picit keluar. Biji melia ini sebenarnya terhasil dari sel-sel kulit mati yang terperangkap di dalam liang pori di permukaan kulit.


Bagaimanakah Tips Untuk Menghapuskan Bintik Kolestrol Di Bawah Mata Atau Biji Melia ?

Langkah 1 : Memilih Pencuci Muka Yang Betul - Seeloknya pilih yang berasaskan bahan organik dan bebas dari 1,500 bahan kimin merbahaya.

Langkah 2 : Cahaya Ultra Ungu (UV) – elak berjemur  di bawah sinaran UV melebihi sejam kerana sinaran UV yang tinggi boleh menembusi ke dalam lapisan kolagen, ia bukan saja boleh merengsakan kulit malah boleh  merosakkan kulit terutama lapisan di sekitar mata.

Langkah 3 : Amalkan diet seimbang – kurangkan pengambilan makanan kolestrol tinggi kerana ia menyumbang kepada pembentukan biji melia.

Langkah 4 : Jaga kebersihan diri seeloknya mandi dengan kerap atau 3 kali sehari.

Langkah 5 : Bersederhana apabila menggunakan produk kosmetik di muka. Seeloknya jangan terlalu tebal.


Tanda -Tanda Kolestrol Tinggi Punca Bintik Kolestrol Di Bawah Mata

  • Mudah letih, penat dan mengantuk.
  • Sering rasa sakit kepala. Arteri sempit mengganggu aliran darah ke otak berkurangan sehingga menyebabkan sering rasa sakit kepala.
  • Sering rasa kebas-kebas pada kaki.
  • Kaki bengkak akibat pembuluh darah semakin sempit kerana bahagian kaki adalah yang paling sedikit mendapat bekalan darah.
  • Apabila terlampau tinggi rasa senak di bahagian dada sebelah kiri kerana pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat.


Baca Juga :
Kenali Punca Kolestrol Tinggi
Cara Kawal Kolestrol Tinggi Dengan Berkesan
Gejala Awal Kolestrol Tinggi


5 Petua untuk diet menurunkan kolesterol

Amalkan Buah-Buahan dan Sayur-sayuran

Makan campuran buah dan sayur untuk mendapatkan vitamin, mineral dan serat yang badan perlukan. Pilih makanan yang berwarna warni supaya dapat nutrien yang betul.



Masukkan Minyak Ikan Omega-3 dalam diet anda

Makan Ikan adalah salah satu cara untuk mendapatkan asid lemak omega-3 yang sihat dan protein yang tinggi. Cuba salmon, makarel, sardin, ikan hering sekali atau 2 minggu sekali.

Jika anda tidak gemar atau tidak makan ikan, anda digalakkan mengambil suplemen Omega-3.



Snek pada kacang dan biji-bijian

Kekacang adalah tinggi lemak dan juga kaya dengan serat. Jadikan kacang dan campuran buah -buahan kering untuk snek yang sihat di hujung jari.




"Kajian menunjukkan bahawa orang yang makan kekacang dalam diet harian mereka cenderung lebih sihat dan mempunyai risiko yang lebih rendah daripada pelbagai penyakit seperti obesiti, diabetes jenis 2 dan penyakit jantung."


Baca Juga : Manfaat Omega-3 Untuk Ibu Hamil


Suplemen Yang Membantu Menangani Masalah Kolestrol 

Phytocol-ST : Bertindak sebagai perisai pada pembuluh darah dan menghalang kolesterol dari memasuki salur darah. Ia mencegah kolesterol dari luar (makanan) dari menyerap masuk kedalam badan dengan bantuan fitosterol.

Omega Guard : Memerangkap dan menyingkirkan kolesterol jahat yang berlebihan. Ia menurunkan kadar kolesterol (LDL) yang terdapat dalam salur darah. Juga meningkatkan kadar kolesterol baik (HDL) di dalam salur darah.

CoQ Trol :  Menguatkan otot jantung dan memperbaiki aliran darah supaya lebih lancar.

Vivix : Memberi perlindungan kepada sel dari penuaan dan kerosakan sel dan penting untuk menjaga kesihatan salur darah



Option 1 : Set lengkap

  • Phytocol-ST
  • Omegaguard
  • CoQ Trol
  • Vivix


Option 2 : Set Pertengahan 

  • Phytocol-ST
  • Omega Guard


Option 3 : Set Bajet
  • Omega Guard
  • Garlic Complex



Jika anda ingin HARGA PENJIMATAN sehingga 15-20%. Daftar diri anda sebagai Ahli Shaklee untuk makan sendiri.

Bagaimana Cara Untuk Mendapatkan Suplimen Shaklee?

Hubungi terus ASIAH Pengedar Shaklee Bintulu melalui whatsapp +6019-8855676

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee Seluruh Malaysia. Dengan setiap panduan pengambilan suplemen Shaklee yang tepat dan betul.

Untuk lebih mudah dan cepat, anda juga boleh membuat pembelian terus di 'Order Now'. Pembayaran boleh menggunakan kad debit atau kad kredit. KLIK "Order Now" di atas untuk ORDER SEGERA.



ASIAH ANUAR |   ID 1198543

♥ FB Personal: Asiah Anuar
♥ Email : sweetcupcakes92@gmail.com
♥ Call/SMS/WhatsApp : 019-8855676
♥ COD Area: Bintulu, Sarawak

Comments

Popular posts from this blog

5 CARA UNTUK KECUTKAN FIBROID TANPA PERLU PEMBEDAHAN

5 CARA KECUTKAN CYST TANPA PERLU PEMBEDAHAN

PUNCA CYST, FIBROID DAN CARA ATASINYA