ESP untuk Diabetes / Kencing Manis

ESP untuk Diabetes / Kencing Manis ?

Minum ESP paling nikmat pada waktu pagi. Badan rasa bertenaga dan kenyang sampai tengah hari.

Tapi ada yang cakap ESP ni muak tak boleh minum.. Macam2 resepi boleh buat dengan ESP ni tau. Bukan muak tapi tak cukup 1 shaker kot.. Hahaha..

BETUL KE ESP BAGUS UNTUK DIABETES ?



Kajian mendapati pesakit Diabetes yang mengikuti diet 'Low Glysemic Index', selama 6 bulan mempunyai kawalan gula darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit Diabetes yang mengikuti diet yang lain.

Indeks Glisemik mentapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap dlisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.

Takut kena stroke atau darah tinggi, baik minum ESP cepat !

*ESP* adalah minuman soya yang mempunyai kandungan *Indeks Glisemik* (G.I) yang rendah.

Tahukah tak, diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akana bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulinakan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah kedalam sel dan tisu, dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar. Dana pesakit diabetes tidak dapat menyerap insulin akibat sel mereka kehilangan sensitiviti terhadap hormon insulin.

Fungsi insulin ialah Hormon yang mengawal jumlah gula yang diserap dalam darah. Ia dihasilkan oleh beta-cel jika paras gula dalam darah bertambah.

Jika sensitiviti terhadap hormon insulin berkurang, maka sel dalam badan tidak akan mendapat tenag yang cukup untuk berfungsi. Gula dalam darah yang sepatutnya ditukarkan kepada tenaga tidak dapat ditukarkan dan menyebabkan paras gula dalam darah meningkat.

Satu kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa asid amino Arginine memberi kesan positif terhadap sensitiviti sel terhadap insulin.

Arginine ialah sebahagian daripada amino asid yang diperlukan untuk mengawal peredaran salur darah dan meningkatkan sensitiviti pada insulin.

Apa tunggu lagi.. Jum bancuh ESP. Nyum2!



Untuk sebarang tempahan, anda boleh hubungi saya atau klik sahaja pada gambar di bawah .



Untuk keterangan lanjut anda boleh hubungi saya :



ASIAH ANUAR |    ♥ ID 1198543

♥ FB Personal: Asiah Anuar
♥ FB Page: https://www.facebook.com/shakleeAA
♥ Email : sweetcupcakes92@gmail.com
♥ Call/SMS/WhatsApp :019-8855676
♥ COD Area: Bintulu sarawak


Comments

Popular posts from this blog

5 CARA UNTUK KECUTKAN FIBROID TANPA PERLU PEMBEDAHAN

5 CARA KECUTKAN CYST TANPA PERLU PEMBEDAHAN

APA ITU SLIPPED DISC?