APA ITU TELOMERES?

Assalamu'alaykum dan selamat petang..

Petang-petang ni korang buat ape? Ada yang baru balik kerja? Ada yang tengah minum petang ngan family?

Ok hari ni Asiah nak share ilmu sikit.. Asiah bukan lah doktor tapi bab kesihatan ni memang Asiah ambil kesah.. So tak salah kan kalau kita share untuk kesihatan bersama kan..

Ok nak tanya ni.. Korang tau tak apa itu TELOMERES?

TELOMERES adalah bahagian paling hujung kromosom yang menutupi DNA kita. Tugas telomeres ni sangat penting tau iaitu MENUTUPI DNA DARI KEROSAKAN.







Sejak kita lahir, TELOMERES kita panjang. Namun, telomeres ini akan memendek dan semakin pendek dengan pertambahan usia.

Apabila telomeres semakin pendek, maka sel2 tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan sempurna sehingga sel pun mati / musnah.





Apabila sel telah mati dan tiada sel baru yang terbina, kita akan mudah dapat penyakit terutamanya yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal benas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, KANSER, dan banyak lagi penyakit kronik lain.

Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee telah membuktikan bahawa pengambilan supplement secara konsisten seperti VIVIX dapat mengurangkan kadat pemendekan TELOMERES sebanyak 40% .




Ini menunjukkan VIVIX membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan dan membantu mengelakkan dari penyakit2 disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.

Sudah terbukti vivix ni mampu membantu merendahkan kadar pemendekan telomeres dan sekaligus memeperbaiki sel DNA manusia.





Jadi , ambil langkah pertama untuk menikmati nikmat kesihatan yang telah diberikan kepada kita. Ikhtiar dengan yang terbaik, pastinya dengan izin Allah kita akan sentiasa sihat.

Jom dapatkan vivix yang murah ni. Tak rugi kalau beli sebotol. Nak beli twinpack vivix pun boleh dapat less 5%. 


Lagi jimat dan untung sebab layak dapat FREE MEMBERSHIP, FREE POSTAGE dan dapat BONUS yang akan masuk pada 15 hb bulan depan nanti tau..


Jadi jika anda berminat untuk membeli Vivix Shaklee ni , anda boleh klik pada eSell di bawah.


Jika anda sebarang pertanyaan, anda boleh klik pada whatsapp Asiah di bawah.




Comments

Popular posts from this blog

5 CARA UNTUK KECUTKAN FIBROID TANPA PERLU PEMBEDAHAN

5 CARA KECUTKAN CYST TANPA PERLU PEMBEDAHAN

PUNCA CYST, FIBROID DAN CARA ATASINYA