Sejarah Dr. Fotrest C. Shaklee

Sekarang mood tengah x sihat.. Demam datang lagi.. So kita ambik VITAMIN C Sustained Release & Nutriferon utk tingkatkan immune kita.. Selain tu vitamin ni penting tau untuk tubuh badan kita.. Nak tau x dari mana Shaklee ni asalnya.. Meh Asiah nk cerita ckit tentang sejarah pasal penubuhan dan sapa founder asal Shaklee.

Founder Shaklee adalah Dr. Forrest C. Shaklee.

Dr. Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada bulan November (eh, sama bulan kelahiran Asiah lah...) di Carlisle, Iowa. Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan mengidap penyakit tuberculosis (batuk kering). Doktor meramalkan beliau hanya boleh hidup sehingga berumur 8 tahun

Disebabkan penyakit beliau, keluarganya membuat keputusan untuk berpindah dari Carlisles (kawasan lombong arang batu) ke utara Iowa kerana mereka percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih dan segar serta rehat yang mencukupi.

Zaman kanak-kanak beliau banyak dihabiskan dengan berehat dan memerhati alam sekitar. Apabila beliau sudah meningkat remaja, doktor berpuas hati dengan kesihatan beliau dan mengatakan penyakit tuberculosis beliau adalah terkawal. Walau bagaimanapun, beliau tetap tidak sesihat dan secergas remaja lain yang seusia dengannya.

Sewaktu menjadi seorang chiropractic practitioner, minat beliau terhadap nutrisi bercambah. Beliau banyak membaca tentang biochemist dan kajian-kajian saintifik terbaru tentang kepentingan nutrisi.

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta "vitalized minerals", iaitu merupakan multivitamin yang pertama di dunia. Sekarang dikenali sebagai Vita-Lea Iron Formula.

Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan Shaklee Corporation dengan kesedaran bahawa sains dan alam semulajadi mampu digabungkan untuk menjadi penawar terbaik untuk kesihatan manusia.

Shaklee adalah merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia.  Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada para pengedar.

Antara falsafah penting yang beliau pegang ialah Living in Harmony with Nature®

Untuk memastikan pengetahuan tentang kepenting suplemen Dr. Shaklee memberitahu anaknya, “Kita akan ajar beberapa orang, dan beberapa orang ini akan mengajarkan kepada yang lain.”.

Dan sehingga ke hari ini... kami keluarga shaklee masih meneruskan apa yang Dr Forrest ajar kepada anaknya.

Jom kita amalkan gaya hidup lebih sihat dengan mengamalkan vitamin yang datang dari sumber natural.. Baik untuk meningkatkan kesihatan tubuh badan kita.. Kan mencegah tu lebih baik dari mengubati.. :-)

So sesiapa yang memerlukan vitamin boleh hubungi Asiah cepat2 tau..

ASIAH ANUAR |    ♥ ID 1198543

♥ FB Personal: Asiah Anuar
♥ FB Page: https://www.facebook.com/shakleeAA
♥ Email sweetcupcakes92@gmail.com
♥ Call/SMS/WhatsApp :0198855676
♥ COD Area: Bintulu sarawak

Comments

Popular posts from this blog

5 CARA UNTUK KECUTKAN FIBROID TANPA PERLU PEMBEDAHAN

5 CARA KECUTKAN CYST TANPA PERLU PEMBEDAHAN

APA ITU SLIPPED DISC?